Limon ve Domates Eşliğinde Bulgurlu Tavuk
tadı nasıl merak ettim dogrusu neyse tarife geçelim:)

Tavuk

Geçen haftalarda stres karşısında son derece zayıf olduğumu fark ettim. Başa gelen her olayda eğlenceli bir taraf bulmaya çalışmayı kişisel özelliklerimden biri saysam da bu arada gördüm ki olaylar yatışıp tozlar dağılınca kendimi bırakabiliyorum. Sözü çok fazla uzatmak istemiyorum, sadece "2 hafta tatil yaptım" demek okuyucularıma olan yakınlığımı bilince bana uzak geliyordu. Sonuç olarak 2 hafta zor geçti, ama şimdi her şey daha iyi.

Fotoğraftaki yemeği geçen hafta başında MS Living Ocak 09 sayısından denemiştim. Ben asıl tarifte olan kuskus yerine bulgur eklemek gibi 1-2 değişiklik yaptım.

Limon ve Domates Eşliğinde Bulgurlu Tavuk

Malzemeler:

  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 orta boy soğan ve birkaç arpacık soğan, ince doğranmış
  • 10 tavuk pirzola, kemiklerinden ayrılmış
  • 7-8 cherry domates veya 3-4 küçük boy domates, doğranmış
  • 3 diş sarımsak
  • dörtte bir limon kabuğu rendesi
  • 1 su bardağı bulgur
  • yaklaşık 1 bardak kaynamış su veya tavuk suyu
  • yarım tatlı kaşığı tuz
  • 1 bardak donmuş veya konserve bezelye
  • 1 limon, dilimlenmiş

Hazırlanması:

  1. Yağı ve tavukları tavaya alın. Her iki tarafını da iyice pişirin. Pişince tavukları tavadan bir tabağa alın. Aynı tavadaki yağ ile soğanları kavurun. Domates, sarımsak ve limon kabuğunu tavaya ekleyin. 2-3 dakika pişirin.
  2. Tavukları tekrar tavaya alın. Biraz daha pişirip bulgurları ekleyin. Üzerini bir miktar geçecek kadar kaynamış suyu ve tuzu ilave edin. Tavanın kapağını kapatıp bulgurların suyu çekmesi sağlayın.
  3. Çekince bezelyeleri ekleyin. Limon dilimleri eşliğinde servis yapın.
Afiyet bal şeker olsun :)
www.tips-fb.com

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder