Evet misafirlerimiz bugunde bir kaç konu ekleyelim dedik sizler için bir kaç tarif seçtik:)

Firinda_sebzeli_mucver

Bu aralar yemek yapma olayını daha çok düşünür oldum. Evet belki portakal ağacı'ndan dolayı son 6 yıldır aklımı en çok meşgul eden konulardan biri bu. Ama artık iki fark var aralarında. Eskiden çoğunlukla yeni keşifler için, gecenin bir vakti yemek yaparken şimdi daha çok Ayşe İkbal gün içinde yiyebilsin diye sabah kahvaltılarından önce yemek yapıyorum. Fırının başından tencerelerin başına terfi edince her hafta aynı yemekleri pişirmek de sıkıcı olmaya başlıyor. Allah'tan çoğu sebzeyi yiyor, yemediğini de çorba yapıp yediriyorum ama arada eldeki mazlemeleri farklı şekillerde değerlendirme isteği ortaya çıkıyor.

Dünden beri az miktardaki ıspanak yaprakları ile ne yapabilirim diye forumda araştırma yaparken Özlem Özlen'in tarifine rastladım. Ben pırasa ve maydanoz eklemedim, peynir yerine de yoğurt ekleyip en küçük yuvarlak borcam tepsiye koyup fırında pişirdim.

Fırında Sebzeli Mücver

Malzemeler:

  • 1 havuç
  • 1 patates
  • 1 küçük kuru soğan
  • 1 pırasa
  • maydanoz
  • taze soğan
  • 3-4 dal varsa ıspanak ya da pazı
  • 2-3 yumurta
  • Beyaz Peynir (veya 2-3 kaşık yoğurt)
  • 2-3 kaşık un
  • Çok az kabartma tozu
  • Tuz, karabiber

*Arzuya göre 1 kabak da ilave edebilirsiniz.

Hazırlanması:

  1. Havuç, patates ve kuru soğanı ayrı ayrı rendeleyin. Teflon bir tavaya biraz sıvıyağ koyun. Pırasayı ince ince doğrayın.
  2. Önce kuru soğanı, ardından pırasa ve sırayla soteleyerek havucu, patatesi ve ıspanağı koyun. Sebzeler biraz sotelenince kenara alın. (Çok fazla pişirilmeyecek hafif sebzelerin diriliği gidecek.) Bu malzemeyi soğutun. Sonra maydanoz, taze soğan, tuz, peynir, yumurta ve un ilave edip karıştırın.
  3. Karışımı yağlı kağıt serilmiş borcama yayıp üzerini düzeltin. 200C fırında üzeri iyice kızarana kadar pişirin.
  4. Dilerseniz teflon tavaya 2 yemek kaşığı sıvıyağ koyup kızdırın. Kızmaya başlayınca harcınızdan bir kaşık alıp tavanıza başka bir kaşık ile bırakın ve üzerini düzeltin. Her iki tarafı iyice kızartın.
şimdiden afiyet olsun konuklarınız bol olsun :)
www.tips-fb.com

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder